Θέλουμε εφοπλιστές, για να τα παίρνουμε, αλλά όχι ναυτιλία γιατί πρέπει
και να δίνουμε. Θέλουμε τουρισμό κρουαζιέρας, γιατί υπάρχει παραδάκι,
αλλά όχι κρουαζιερόπλοια γιατί χρειάζονται υποδομές και κίνητρα. Θέλουμε
ελληνικές σημαίες και Έλληνες στα πλοία αλλά εμείς θα αποφασίζουμε πως
θα πληρώνονται. Οι πλοιοκτήτες είναι «πειρατές» και κακώς τους δεχόμαστε
στα λιμάνια μας.
Αναφέρθηκα (τον προηγούμενο μήνα) στην αθόρυβη αλλά ιλιγγιώδη αναρρίχηση της Σιγκαπούρης στην δεύτερη θέση των ναυτιλιακών Κέντρων και έπεσαν βροχή οι επισημάνσεις των αντικινήτρων και των αντιφάσεων της πολιτικής που παρεμβάλλονται ώστε η ελληνική ναυτιλία να είναι 40 χρόνια σε παγκόσμια πρωτιά αλλά υπό διωγμό στον τόπο της.
Αναφέρθηκα (τον προηγούμενο μήνα) στην αθόρυβη αλλά ιλιγγιώδη αναρρίχηση της Σιγκαπούρης στην δεύτερη θέση των ναυτιλιακών Κέντρων και έπεσαν βροχή οι επισημάνσεις των αντικινήτρων και των αντιφάσεων της πολιτικής που παρεμβάλλονται ώστε η ελληνική ναυτιλία να είναι 40 χρόνια σε παγκόσμια πρωτιά αλλά υπό διωγμό στον τόπο της.
Επανέρχομαι (προσθέτοντας σήμερα και τον κλάδο της κρουαζιέρας) με ερέθισμα τα αποκαλυπτικά στοιχεία του ερευνητικού οίκου Petrofin, (τα παρουσίασε χθες το Capital.gr σε ρεπορτάζ του κ. Ηλ. Μπέλλου) σύμφωνα με τα οποία 1 στους 4 εφοπλιστές που επιχειρούσαν το 1998 έχει αποσυρθεί ενώ 28 ναυτιλιακές έκλεισαν το 2012 ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των επιχειρήσεων που έκλεισαν από το 2011 στις 72. Οι μικρές ναυτιλιακές που ελέγχουν ένα έως δυο πλοία μειώθηκαν κατά 17 το 2012, ενώ αυτές που ελέγχουν από τρία έως πέντε πλοία μειώθηκαν κατά 13.
Παρ όλα αυτά εμάς δεν ιδρώνει το αυτί μας αφού οι κάθε είδους επενδυτές στην Ελλάδα αντιμετωπίζονται ως «κατακτητές» που έρχονται να ρουφήξουν το αίμα του λαού ΄...γιατί να μην θεωρούμε περίπου «πειρατές» και τους εφοπλιστές.
Και αν είναι και Έλληνες ανάμεσά τους τι μας κόφτει...
Από την ώρα που δεν είναι κρατικοί-εφοπλιστές και εκπροσωπούν το κεφάλαιο και τον καπιταλισμό «οφείλουμε» να τους διώξουμε από τα λιμάνια μας...
Αυτό κάνουμε και με τα κρουαζιερόπλοια που έχουν το «θράσος» να υποστηρίζουν ότι για να γίνει περισσότερο ελκυστική η κρουαζιέρα και να εγκατασταθούν στην Ελλάδα χρειάζοντια υποδομές που (κατά μία προωθημένη άποψη) θα μπορούσαν να δημιουργηθούν στο Φάληρο αν θέλουμε να οραματιστούμε και τον Πειραιά ως παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο τύπου Σιγκαπούρης και ως άξονα μιας επιθετικής ναυτιλιακής πολιτικής για την αξιοποίηση των ελληνικών δυνατοτήτων.
Αυτό θέλουν οι «κατακτητές»-πλοιοκτήτες της κρουαζιέρας αλλά ξεχνούν ότι στο «Σουβλακιστάν», γνωστό και ως Ελλάδα, τέτοια οράματα είναι «ενάντια» στο κράτος επειδή θα περιορίσουν τον κρατικό ΟΛΠ και τις κρατικές συντεχνίες-«αφεντικά» του λιμανιού που εξουσιάζουν ότι λέγεται ναυτιλία προσφέροντας υποδομές Ουγκάντας.
Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι τα κρουαζιερόπλοια πρέπει να πατάνε γκάζι… για να πιάσουν λιμάνι στον Πειραιά πριν το ωράριο της ακτοπλοΐας που προηγείται γιατί έτσι έχουμε μάθει αφού δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε και τους δύο κλάδους.
Το γεγονός δε ότι η Ελλάδα κατέχει, παγκοσμίως, την 3η θέση σε προορισμούς κρουαζιέρας με επιβάτες που φθάνουν κοντά τα 5.000.000 αλλά μόλις την 6η από έσοδα κρουαζιέρας !! είναι λεπτομέρεια... που δεν αγγίζει κανένα στην ελληνική Πολιτεία και στην ελληνική πολιτική σκηνή.
Όταν μάλιστα ρώτησα γιατί συμβαίνει αυτό μου απάντησαν με εμφανή αγανάκτηση: «ο βασικότερος λόγος για αυτή την κακή επίδοση είναι το αρνητικό επενδυτικό πλαίσιο το οποίο ουσιαστικά αποστρέφει και δεν προσελκύει τις εταιρείες κρουαζιέρας να δραστηριοποιηθούν, να εγκατασταθούν στην Ελλάδα και να εκτελούν προγράμματα είτε από τον Πειραιά είτε από άλλα ελληνικά λιμάνια.»
Έψαξα περισσότερο το θέμα και τι βρήκα για ναυτιλία και κρουαζιέρα...
Το 2005 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για να δημιουργήσει θέσεις εργασίας ναυτικών που είχαν χαθεί λόγω της κατάρρευσης της ελληνόκτητης κρουαζιέρας αποφάσισε επιδότηση της απασχόλησης αντί της ανεργίας και ψήφισε τον Νόμο 3409/2005. Στην πράξη όμως το μέτρο αποδείχθηκε το «τυράκι» που οδήγησε στην «φάκα» τους ενδιαφερόμενους Ομίλους. Το αρμόδιο υπουργείο «ξεχνά» να συμπεριλάβει στις εγκριτικές πράξεις νηολόγησης το μέτρο (για να κατοχυρωθεί νομικά) και τινάζει τα πάντα στον αέρα ανοίγοντας τον δρόμο για τα δικαστήρια.
Το 2011 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τα κάνει χειρότερα ισχυριζόμενη μάλιστα ότι «διορθώνει» την κατάσταση.
«Βάφτισε» τις εισφορές σε «μισθούς» και καπέλωσε τους Ομίλους με την υποχρέωση να πληρώνουν τα μαλλιοκέφαλά τους σε μεροκάματα...
Ας έλθουμε όμως και στο σήμερα όπου και η κυβέρνηση του κ. Σαμαρά, με τα αναπτυξιακά της οράματα..., δυσκολεύεται να καταλάβει, εκτός των άλλων, ότι το λεγόμενο νέο τουριστικό ρεύμα Ρώσων, Κινέζων, Ιαπώνων αλλά και Τούρκων θα περνάει μόνο οδικά από την Ελλάδα και θα πηγαίνει κρουαζιέρα στο Αιγαίο μέσω Τουρκίας... γιατί η βίζα για την Ελλάδα αξίζει περίπου όσο ένας μισθός στην Κίνα και με διαδικασίες αλά-γκρέκα επειδή μάλλον δεν έχουμε εμπιστοσύνη στους ναυτιλιακούς Ομίλους να εφαρμόσουν τουλάχιστον ότι εφαρμόζει η Τουρκία στην ίδια περίπτωση...
Γι΄ αυτό επιμένω και θα επιμένω. Διώξτε και τους «πειρατές» της ναυτιλίας από τα λιμάνια μας. Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες και τα λιμάνια μόνο στις συντεχνίες και στο κράτος-πατερούλη... Ο λαός θα φάει ότι του πει το κόμμα.
#Πηγή:
Διώξτε τους "πειρατές" από τα λιμάνια μας..., Του Γιώργου Κράλογλου
Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2013 - 07:32
#
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου